En bil, et tabu og en god reklamefilm
Sponsoreret indlæg – Personlig holdning
Der er nogle ting jeg ser i ny og næ, der sætter sig i mig. Det kan være alt mellem himmel og jord, men i dette tilfælde er det noget ganske jordnært, nemlig skilsmisse håndtering og Fords nye reklamefilm om en bils plads i familien. Ford formår, på en smart måde, at inkorporere hvor meget dialog og hvor ofte vi bruger bilen som familiens samlingspunkt for kommunikation i en ellers meget direkte og virkelig skildring af en skilsmisse hos en mor og far med 2 børn.
Ford har lavet en kort og lang version, på henholdsvis 5 og 16 minutter og på trods af, at jeg var ved at stikke mine øjne ud da jeg så varigheden, og kastede mig ud i den korte version, fandt jeg hurtigt mig selv fanget af filmen, og skiftede hurtigt den korte version ud med den lidt længere.
Det er et nyt take på bilreklamer generelt, det er superfedt og historien er så jordnær, at jeg havde svært ved at rive mig væk. Et tabu emne som er fangende, skræmmende og meget relevant.
Er du til den korte eller lange version?
Ingen kommentarer endnu